środa, 30 kwietnia 2014

Królestwa ukończone

Mam przyjemność ogłosić, że jest to oficjalny koniec prac nad Królestwami, które oddaję wam do użytku. Pierwsze kroki w projekcie postawiłem w październiku ubiegłego roku, kiedy zawiesiłem tworzenie innej gry pt. Tysiąc plemion. Projekt parokrotnie ewoluował, czasem z szybkością kilku zmian w ciągu tygodnia. Za co z tego miejsca przepraszam wszystkich interesujących się i wspierających mnie w procesie tworzenia. Sam bym się irytował, gdyby zasady które przeczytałem i skomentowałem, za dwa dni byłyby zastąpione innymi. Szybszymi i prostszymi, ale zawsze innymi. Królestwa miały być i są narzędziem do tworzenia settingów. Ich podstawowym zadaniem było stworzenie wielowymiarowej historii królestw, państw i nacji (1 tura to 10 lat), spójnej i zbudowanej o relacje. Od lat mierziło mnie tworzenie historii jednego państwa, by potem pisać osobną dla drugiego i ewentualnie w jakiś sposób je łączyć. Stało się to możliwe dzięki Królestwom, gdyż nie jest to tylko narzędzie, ale również gra, podczas której tworzymy historie swojego państwa. Oprócz tego założenia, po zakończeniu gry dostaniemy do ręki kolejne ważne informacje, takie jak: sytuacja polityczna, siła armii, poziom zabudowy infrastruktury, liczbę mieszkańców, niewolników (jeśli są) oraz ilość wyjątkowych osób, zwanych tu specjalistami.

środa, 2 kwietnia 2014

Zamknięcie zgłoszeń na RNI3

Wczoraj tj. 2014-04-01 zamknęły się bramy konkursu Rzutu na Inicjatywę 3. Udział w niej weźmie sześć produktów, gier o różnej tematyce wśród których znajdują się również Królestwa. Mamy zatem Ghost Riders czyli piekielny wyścig w którym zwycięzca opuści piekło a jego grzechy zostaną mu odpuszczone. Gra powstaje na forum MGF, znam twórcę i szanuję, zatem również kibicuję. Gra zakłada szybką akcje, takie piekielne fast & furious.