czwartek, 20 listopada 2014

Pierwszy test Rasariusza - Majalowie

Rasariusz to narzędzie do generowania rasy za pomocą rzutów k6. Działa na zasadzie kalejdoskopu, potrząśnij i zobacz co Ci wyjdzie, jeśli ładnie to zachwycamy się, jeśli nie za bardzo to trzęsiemy jeszcze raz. Proste? Proste. Generacje rasy podzieliłem na cztery etapy. Pierwszy to aspekt morfologii, czyli szeroko pojętej budowy stworzenia, rozmnażania i pochodzenia. Drugim etapem jest aspekt społeczny tj, charakter, ulubiona broń, umiejętności. Trzecim jest budownictwo jakie znamionuje daną rasę. Czwartym i ostatnim określenie atrybutów rasowych na podstawie poprzednich wyborów. Nie pozostaje mi nic innego jak przedstawić wam pierwszą rasę jaką wygenerowałem, są to bagienne olbrzymy o nazwie Majalaowie.

piątek, 14 listopada 2014

Poszukiwacze przygód

Podczas gdy Bitewne Pola są maglowane przez "korektę", postanowiłem w wolnej chwili zająć się Poszukiwaczami Przygód.

Tak będzie wyglądał obraz cech - umiejętności - profesji dostępnych dla graczy oraz każdej innej istoty. Taki a nie inny dobór cech wymusił na mnie "Rasariusz" który w fazie projektowej jest na ukończeniu i który czeka w kolejce na swoją wielką chwilę.



wtorek, 4 listopada 2014

Co dalej?

Bitewne pola są już teoretycznie gotowe, czekam na korektę oraz okładkę i nasuwa się pytanie, co dalej? Kulminacyjnym momentem mojej twórczości ma być setting "Czarny kryształ" zbudowany na bazie narzędzi jakie staram się z lepszym bądź gorszym skutkiem od ponad roku tworzę. Liczę, że po napisaniu CK odejdę na zasłużoną emeryturę twórcy i zajmę się z dawna już odkładanym programowaniem bądź rysowaniem, co ostatnio coraz bardziej mnie nachodzi.
Wiem, że mój warsztat twórczy poprawił się dość znacznie od momentu napisania mojego pierwszego hertbrejkera, tu ukłon do społeczności RPGM/MGF, której to zawdzięczam.

I tak:
- mam wstępnie opracowany projekt o nazwie "Rasariusz" - generator ras
- mam wstępnie opracowany projekt o nazwie "Poszukiwacze przygód" - mechanika RPG
- mam wstępnie opracowany projekt o nazwie "Wilki morskie" - morza i oceany, bitwy i nawigacja.
- mam wstępnie opracowany projekt o nazwie "Czarny kryształ" - setting.

poniedziałek, 3 listopada 2014

Bitewne pola - fabuła

Myślę, że temat mechaniki oraz niuansów mapy mam już za sobą. Teraz przyszedł czas na fabułę. To, że upchnąłem ją na jednej stronie A4 świadczy o niej dobrze, czy źle? Zasadniczo miałem poważne obawy związane właśnie z wątkiem fabularnym, toż to planszówka przecież. Fabuła to wspólne snucie opowieści, jak jednak snuć opowieść jeśli w głowie gracza, w BP nazywanego lordem, rządzi niepodzielnie strategia oraz kolejne cele na mapie? 
Otóż uwidziałem sobie, że jeśli kto zagra w BP będzie miał dwie drogi do zwycięstwa. Pierwsza z nich, najbardziej oczywista to pokonanie innych graczy. Druga, to rozplanowana na osiem etapów opowieść w której gracze staną do wspólnej rywalizacji o koronę, pozbawionego władcy królestwa.