Trochę byłem oderwany od rzeczywistości ostatnimi czasy, wiązanie końca z końcem w codzienności nie przynosi zbyt wielu chwil w których mógłbym zająć się Królestwami, nie mówiąc już o innych systemach.
Nawiązując do ZjAvy, w Królestwa zagrano, podobało się, ale zgłoszono również uwagi i zastrzeżenia co do samej rozgrywki. Największą bolączką okazało się przyswojenie zasad. Rozegranie jednej tury to czas kilkunastu minut dla czterech osób. To jest czas pierwszego od zetknięcia się z moją grą do przyswojenia informacji w stopniu pozwalającym zagrać. Wraz z upływem tur ten czas malał, zatrzymał się na 10 min/turę. Pozostałe uwagi co do kosztów niektórych działań, zostały wzięte pod uwagę i jeśli były rozsądne znalazły swe miejsce w podręczniku. Na chwilę obecną gra w wersji podstawowej jest już niemal zamknięta. Czekam na ostateczną korektę i będę publikował.
Podręcznik został wzbogacony o przykładowe rozegranie tur pomiędzy dwoma królestwami. Na podstawie tej informacji stworzyłem historię, jako wykonanie jednego z podstawowych założeń jakie stawiałem wobec Królestw. Oprócz radochy z samej gry w której stawiasz czoła przypadkowym zdarzeniom oraz zabiegom innych graczy, mamy również ciekawie skomponowaną wzajemnie powiązaną historię. Posiadamy informacje o stanie poddanych, liczbie niewolników,armii, specjalistów z różnych dziedzin, zasobności skarbca, rozbudowie infrastruktur ekonomicznej, wojennej i społecznej. Wiemy jak wygląda sytuacja polityczna, kto z kim jakie podpisał traktaty i sojusze a z kim prowadzi, bądź prowadził wojnę. Wszystko to pozostaje do zabrania jako odrzut z gry, wystarczy go podnieść, ubrać w słowa i takim sposobem mamy już część settingu. Dopełnieniem tego settingu będzie dodatek: "Generator Królestw" o nim jednak później.
Zapraszam do zapoznania się z samą grą i komentowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz