środa, 30 kwietnia 2014

Królestwa ukończone

Mam przyjemność ogłosić, że jest to oficjalny koniec prac nad Królestwami, które oddaję wam do użytku. Pierwsze kroki w projekcie postawiłem w październiku ubiegłego roku, kiedy zawiesiłem tworzenie innej gry pt. Tysiąc plemion. Projekt parokrotnie ewoluował, czasem z szybkością kilku zmian w ciągu tygodnia. Za co z tego miejsca przepraszam wszystkich interesujących się i wspierających mnie w procesie tworzenia. Sam bym się irytował, gdyby zasady które przeczytałem i skomentowałem, za dwa dni byłyby zastąpione innymi. Szybszymi i prostszymi, ale zawsze innymi. Królestwa miały być i są narzędziem do tworzenia settingów. Ich podstawowym zadaniem było stworzenie wielowymiarowej historii królestw, państw i nacji (1 tura to 10 lat), spójnej i zbudowanej o relacje. Od lat mierziło mnie tworzenie historii jednego państwa, by potem pisać osobną dla drugiego i ewentualnie w jakiś sposób je łączyć. Stało się to możliwe dzięki Królestwom, gdyż nie jest to tylko narzędzie, ale również gra, podczas której tworzymy historie swojego państwa. Oprócz tego założenia, po zakończeniu gry dostaniemy do ręki kolejne ważne informacje, takie jak: sytuacja polityczna, siła armii, poziom zabudowy infrastruktury, liczbę mieszkańców, niewolników (jeśli są) oraz ilość wyjątkowych osób, zwanych tu specjalistami.



Można śmiało powiedzieć, że zakończenie gry w Królestwa jest w zasadzie początkiem zabawy. Otrzymamy pewien obraz świata, nic zatem nie stanie na przeszkodzie, aby w tak stworzonych realiach zagrać korzystając z dowolnej mechaniki. Co więcej można nie tylko grać w aktualnym obrazie, ale również pobawić się retrospekcją, mamy przecież bogatą historię.

Należy oddać cześć wspaniałym osobom, które spotkałem na forum MGF, a których rady często diametralnie zmieniały mój pogląd na stan rzeczy. Będą to Skavenloft, Sidson, Seth, Araven, Fenwyn, garfields, avnar, a także każdy kto komentował, a kogo nie wymieniłem w czołówce. Bez was moi drodzy, jeszcze długo pracowałbym nad tym projektem.

Z czasem tworzenia zgrał się konkurs, Rzut na inicjatywę, wydanie trzecie, do którego przystąpiłem i pod którego warunki starałem się budować grę. Rozstrzygnięcie już niebawem, gdyż 05-06-2014, zatem trzymacie kciuki.

PS Z tego miejsca również zapowiem, że już trwają prace nad dwoma samodzielnymi dodatkami do Królestw. Pierwszym z nich będzie Generator królestw, dzięki któremu znacznie poszerzę wiedzę o królestwie, o takie aspekty jak: forma sprawowanej władzy, charakter mieszkańców, podział administracyjny, ukształtowanie terenu z poziomami zagrożeń, religią oraz wieloma innymi cennymi informacjami. Celem Generatora królestw w połączeniu z Królestwami będzie utworzenie kompletnego świata, a przynajmniej tego wycinku, w obrębie którego będą rozgrywane sesje. Generator może być wykorzystany również niezależnie od Królestw. Drugi planowany dodatek to Poszukiwacze przygód. Jest to autorska mechanika do grania w dowolnym settingu typu generic fantasy. Dedykowana jest jednak do grania w świecie powstałym podczas gry w Królestwa, gdzie w sposób płynny można przejść z odgrywania bohatera do władcy i swobodnie poruszać się między Królestwami a Poszukiwaczami. Działania graczy będą miały swój oddźwięk w historii jaka zostanie dopisana w krainie wraz z kolejnymi 'globalnymi' turami Królestw.

Gra jest dostępna z menu "Do pobrania" życzę miłej zabawy z Królestwami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz