czwartek, 20 listopada 2014

Pierwszy test Rasariusza - Majalowie

Rasariusz to narzędzie do generowania rasy za pomocą rzutów k6. Działa na zasadzie kalejdoskopu, potrząśnij i zobacz co Ci wyjdzie, jeśli ładnie to zachwycamy się, jeśli nie za bardzo to trzęsiemy jeszcze raz. Proste? Proste. Generacje rasy podzieliłem na cztery etapy. Pierwszy to aspekt morfologii, czyli szeroko pojętej budowy stworzenia, rozmnażania i pochodzenia. Drugim etapem jest aspekt społeczny tj, charakter, ulubiona broń, umiejętności. Trzecim jest budownictwo jakie znamionuje daną rasę. Czwartym i ostatnim określenie atrybutów rasowych na podstawie poprzednich wyborów. Nie pozostaje mi nic innego jak przedstawić wam pierwszą rasę jaką wygenerowałem, są to bagienne olbrzymy o nazwie Majalaowie.



Rzuty z generatora:
MORFOLOGIA
Ciało - brak zmiany
Głowa - brak zmiany
Drobna zmiana - Nogi tej rasy są nieproporcjonalnie długie w stosunku do reszty ciała. Sprawia to, że zdolni są do szybszego biegu, ale również utrudnia poruszanie się w ciasnych pomieszczeniach. Wzrost +20%.
Cecha spec - brak zmiany
Wzrost/waga - zmiana - 300/230/90/150 (uwzględnia budowę i drobną zmianę) - ATRYBUTY: ciało +2, osobowość -1, umysł-1.
Budowa - Smukła – rasa ma cieńsze kości, mniej ciała, waga – k3x10 % (w tym przypadku -20%). ATRYBUTY: Sprawność +1, ciało -1
Długość życia -  wiek maksymalny 150, starczy 75, dorosły 20.
Odżywianie: Mięsożerca – dieta oparta prawie wyłącznie o mięso, zarówno ciepło jak i zimnokrwiste.
Naturalny teren: Bagna - budują na wyspach wśród bagien bądź sami tworzą podwodne/błotne domostwa. Zwykle dysponują zwiększoną odpornością na choroby i trucizny. Potrafią pływać.
Podział płci - 10/90 – zdecydowana większość to kobiety, mężczyźni zatem albo zajmują miejsca bardzo znaczące, albo wręcz przeciwnie pełnią funkcje tylko rozpłodowe oraz służalcze.
Rozmnażanie - Żyworodne - Stworzenia tej rasy rodzą żywe potomstwo z wykształconymi organami oraz wyglądem przypominającym dorosłe osobniki. Zwykle zajmuje trochę czasu zanim młode będą zdolne do prawidłowego funkcjonowania wśród osobników dorosłych.
Pochodzenie: Magiczne - ktoś stworzył tę rasę za pomocą magii, zatem istnieje w konkretnym celu, nazwać ją można tworami bądź homunculusami.

SPOŁECZNOŚĆ
Charakter -  zło 80%, Technologia 20%
Technika - Niska –tworzenie narzędzi z metali lekkich, nieznana stal. Rozpowszechniona uprawa i hodowla. Społeczeństwo osiadłe. Niemożność wyboru niektórych umiejętności. ATRYBUTY: ciało +2,  sprawność +2 .
Umiejętności - Ziołolecznictwo – umiejętność zbierania, suszenia oraz przygotowywania naparów, wywarów, okładów z ziół przy wykorzystaniu ich cennych właściwości. 
Ulubiona broń - Własna – będą to pazury, zęby, pięści, stopy, ogony.
Podejście do magii - Pozytywne – magia bywa przydatna, jeśli ktoś może rozwiązać problem za jej pomocą, trzeba mu na to pozwolić.
Religijność - Średnia – połowę społeczeństwa można uznać za praktykującą. Często jednak zdrowy rozsądek zwycięża nad zasadami religii.
Trudność języka - Bardzo trudny – Jest to najczęściej seria dźwięków na pierwszy słuch niewiele się od siebie różniących, zależnych od intonacji, tonu itd. Zasób słownictwa w przypadku trudności wielosłownej, do sprawnego posługiwania się wymaga 10000 słów.

ARCHITEKTURA
Budownictwo - Średnie – zdarzają się piętrowe domostwa, ale raczej nie pną się tak wysoko w górę.
Budynki - Kamienne– podstawowym budulcem jest kamień, może istnieć bez zaprawy murarskiej, jeśli jest idealnie dopasowany, bądź z zaprawą co jest najczęściej stosowane. 
Dachy - Płaskie – płaski dach często staje się tarasem na którym również odbywa się życie rodzinne. Często odgrodzony jest od spadu małym murkiem. Stosowane zwykle w klimacie umiarkowanym.
Zdobienia - Sakralne – będą to symbole religijne, święte postaci, relikwie, wszystko co związane z religią.
Komnaty - Obszerne – wielkie przestrzenie to jest to co lubi Twoja rasa. Domostwa spokojnie przyjmą większą ilość gości.

ATRYBUTY
Ciało (6 wysokie) –siła fizyczna, muskulatura, odporność na zmęczenie, budowa fizyczna.
Sprawność (6 wysoka) –manewry dynamiczne, ruch, szybkość, percepcja.
Magia (3 średnia) – stopień zestrojenia z magią.
Umysł (2 niski) – wiedza, intuicja, dedukcja, zdolność do oceny sytuacji
Osobowość (2 niski) – siła charakteru, władczość, perswazja

Myślę, że po tym widać potencjał Rasariusza. Całość rzecz jasna wymaga solidnej korekty i doprecyzowania niektórych elementów. Teraz można kreślić do tego rysunek, oraz ładnie to fabularnie opisać. Jeśli kto chętny to zapraszam do współpracy. Tak swoją drogą, widzę dla siebie ciekawe zajęcie na dni wolne od projektów. Będę mógł tworzyć nowe rasy i dawać wam do grania. Jeśli kto chce, może skorzystać z Generatora królestwa i wprowadzić dodatkowe elementy jak prawa i tradycje. To jednak zostawiam dla chętnych. 

No dobrze, pokusiłem się o wykorzystanie moich mizernych na chwilę obecną (gdyż się uczę) umiejętności i naskrobałem Majala.




2 komentarze:

  1. Pierwsza rzecz, która mi przychodzi na myśl to wynalazki, które nam serwuje AS w głośnych ostatnio powieściach z cyklu Kryształy Czasu, Saga o Katanie. Twój produkt siłą rzeczy będzie kojarzył się z tym arcydziełem polskiej i światowej literatury fantasy. Więc pierwsze pytanie - jak zamierzasz się wybronić od takich zestawień, w czym Rasariusz jest lepszy od bełkotu ASa?

    OdpowiedzUsuń
  2. Generalnie rzecz ujmując wychowałem się na Kryształach Czasu. Uważam się za fana tego systemu mimo, że od ponad 10 lat nie zagrałem w żadną sesje w świecie KC. Jakkolwiek nisko oceniam twórczość AS'a, pisałem o tym na forum KC, tak też nie staram się odebrać batuty naczelnego twórcy osobliwości zwanych rasami. Jeśli taka metka do mnie w konsekwencji przylgnie, życie.

    Rasariusz jest lepszy o tyle, że w konsekwencji jego wykorzystania otrzymamy całkiem dobrze określony szkielet rasy. Mówimy o rasie, którą będzie można stosunkowo szybko, nawet bez opisu fabularnego wprowadzić do gry. AS'i pochwalili się setkami ras, ja ich jednak nie widziałem a Ty? Przeczytałem kilkanaście nazw, widziałem kilka obrazków, ale to wszystko.

    Zachęcam do wypróbowania wersji beta - do pobrania z menu.

    OdpowiedzUsuń