piątek, 14 listopada 2014

Poszukiwacze przygód

Podczas gdy Bitewne Pola są maglowane przez "korektę", postanowiłem w wolnej chwili zająć się Poszukiwaczami Przygód.

Tak będzie wyglądał obraz cech - umiejętności - profesji dostępnych dla graczy oraz każdej innej istoty. Taki a nie inny dobór cech wymusił na mnie "Rasariusz" który w fazie projektowej jest na ukończeniu i który czeka w kolejce na swoją wielką chwilę.





CECHY (na rysunku niebieskie)
Sprawność - wszelkie manewry dynamiczne, zwinność, szybkość, koordynacja
Ciało - siła, wytrzymałość, budowa fizyczna
Umysł - inteligencja, mądrość, intuicja, wiedza
Osobowość - siła charakteru, towarzyskość, charyzma, prezencja
Magia - stopień zjednoczenia z otaczającą magią

Przyjmują wartości 0-6 gdzie zero oznacza "nie działanie" danej cechy jak paraliż fizyczny, umysłowy itd.

UMIEJĘTNOŚCI (na rysunku zielone)
Powstaje wskutek styku dwóch cech, jej wartość jest równa ich sumie np. ciało 3, sprawność 4 to walka = 7.

PROFESJE (na rysunku fioletowe)
Profesje znajdują się wewnątrz rysunku, będzie można być po trosze rycerzem, po trosze złodziejem oraz magiem. Rozwój postaci będzie wpływał na wiele dziedzin.

PROFESJE ZAAWANSOWANE (na rysunku żółte)
Profesje zaawansowane będą dostępne po spełnieniu warunków cech poszczególnych składowych. Ostatecznie ilość i rodzaj profesji będzie zależała od potrzeb mechaniki i może ulec zmianie.

Mechanika na tym etapie projektowym jest bezkostkowa.

PRZYKŁAD

UMIEJĘTNOŚĆ: WALKA
Gracze deklarują ile punktów umiejętności przeznaczają na walkę w danej rundzie. Co rundę będzie odrastała im ilość punktów równa początkowej walce, zwiększoną o niewykorzystane punkty z rundy poprzedniej. Jeśli różnica wykorzystanych punktów przekroczy wartość ciała, oznacza to ranę. Jeśli przekroczy dwukrotność ciała oznacza to śmierć. Postać może przyjąć tyle ran ile wynosi jej ciało. Postać może wykonać tyle uników ile wynosi jego sprawność. Unik zmniejsza przewagę punktów o wielkość sprawności. Można stosować go tylko jeśli postać ma otrzymać ranę, nie kiedy wypada że ginie.

Postać A (ciało 5, sprawność 2) = walka 7
Postać B (ciało 2, sprawność 2) = walka 4

Runda 1
Postać A wykorzystuje 6 punktów walki, przeciwko czemu postać B wykorzystuje 3 punkty. Różnica 3 punktów, więc byłaby rana (ciało 2). B korzysta z uniku i zmniejsza przewagę z 3 - sprawność (2) =1. Cios zatem nie zadał mu rany.

Runda 2
A sumuje punkty umiejętności 7 nowych + 1 z poprzedniej rundy=8. Tak samo robi B 4+1=5.
A wykorzystuje 3 punkty na walkę, B 4. Różnica 1 punktu każe powiedzieć MG o lekkiej przewadze B.

Runda 3
A sumuje punkty 7 +5 =12, B podobnie 4+1=5
Obaj atakują całością punktów 12 / 5 mamy 7 punktów przewagi, oznacza to śmierć postaci B gdyż różnica punktów przekroczyła dwukrotność ciała.

System jest rozwijany, zatem czekajcie na kolejne opisy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz