poniedziałek, 18 marca 2013

Tworzenie postaci

Ostatni weekend był czasem kiedy w końcu udało mi się z kimś pogadać kto przeczytał Enklawę i powiedział mi co jego zdaniem wygląda źle, co zaś jest ciekawe. Oczywiście to zdanie jednej osoby, nie mniej jednak przyjąłem konstruktywną krytykę i zaowocowało to kolejnymi godzinami rozmyślań, z których z kolei wyszedł nowy sposób tworzenia postaci. Rzecz w tym aby, jak zresztą napisałem na wstępie gra miała być dedykowana dla każdego gracza, w stanie obecnym nie była. Dla mnie trudność tworzenia była zerowa, nie mogło być inaczej skoro napisałem pod siebie. Na szczęście stworzyłem coś co zadowala mnie w pełni i jest dużo prostsze w obsłudze.

Wcześniej zrobiłem zasadę w której rzucałem 3k6 na każdy współczynnik i porównywałem wynik rzutu w tabeli aby określić jaką wartość cechy przypisać do współczynnika, np. gdy wyrzuciłem 3-4, to wartość współczynnika wynosiła 1, gdy zaś 17-18 to 5. Zatem współczynniki oscylowały pomiędzy wartościami 1-5. Wynik rzutu 3k6 był modyfikowany o "modyfikator do rzutu" znamionujący daną rasę, oraz powstały współczynnik o "modyfikator do współczynnika". Ten pierwszy miał być taką lekką przewagą, odsetek konkretnego współczynnika dla wybranej rasy miał być większy niż u innych. Ten zaś drugi (do współczynnika) miał być dużą przewagą rasy. Było to dla mnie ciekawe, naturalne i banalnie proste.

Po poście ghasty na forum KC zdecydowałem się na przydzielenie alternatywnej wersji tworzenia, dającej już graczowi pulę rzutów 3k6 dla 9-ciu współczynników o wielkości 86 oczek. Zatem teraz gracz mógł sobie stworzyć postać przydzielając określoną ilość rzutu 3k6 (3-18) do danej statystyki, to musiał zmodyfikować o wcześniej wspomniane dwa modyfikatory i miał już współczynniki.
No może nie do końca, musiał jeszcze przydzielić sobie gdzieś 5 punktów i gdzieś odjąć 2.

Teraz zaś postanowiłem maksymalnie to uprościć.
Gracz mając 9 współczynników przydziela sobie do nich wartości wg. zapodanej zasady: 2 współczynniki z wartością 5, 2 z 4, 2 z 3, 2 z 2 oraz 1 z 1. Tak stworzoną postać modyfikujemy jedynie o właściwości rasy (np. WYT i ŁB +1) i mamy etap współczynników już za sobą. Proste prawda? Oczywiście jest jeszcze miejsce urodzenia, charakter, wyznanie itd. ale to można wybrać wedle uznania bądź losować i nigdy nie trwało to długo. Co ciekawe, osoby urodzone na wsi nie potrafią czytać i pisać, ważna sprawa w odgrywaniu.

Ponadto postanowiłem stworzyć archetypy postaci aby gracz który nie ma zamiaru tworzyć postaci, ale chce zagrać mógł od razu wybrać sobie jedną z kliku stworzonych i wypróbować.
Zatem proszę wasz wszystkich czytających o konstruktywne krytyki, gdyż nie jest łatwo samemu dłubać i stawiać się w sytuacji gracza początkującego oraz tego już z bagażem doświadczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz